Onderschat het belang van offline marketing niet 

Geschreven met branded content van Drukzo.be

Meer dan eens onderschatten ondernemers het belang van offline marketing. In een tijd waarin de online omzet van organisaties explosief stijgt, is men geneigd een groot deel van het marketingbudget aan online activiteiten te alloceren. Denk aan de inzet op Search Engine Optimization (SEO), of bijvoorbeeld op social ads. Minstens zo belangrijk is mooie visitekaartjes maken, om deze vervolgens huis-aan-huis of bijvoorbeeld op een grote beurs uit te kunnen delen. Of wat te denken van spandoeken en brochures drukken bij Drukzo? Zeker bij grotere aankopen vindt men het prettig om eerst een brochure in te kunnen zien, voordat de aankoop daadwerkelijk gedaan wordt. Wanneer koop jij een nieuwe auto zonder eerst de brochures en flyers hiervan te bekijken bij de dealer? In dit artikel lees je meer over het belang van offline marketing voor bedrijven. 

Zeven contactmomenten voor een eerste aankoop

Verschillende onderzoeken laten zien dat consumenten gemiddeld zeven contactmomenten met een bedrijf nodig hebben, voordat zij de organisatie voldoende vertrouwen. Pas na deze zeven contactmomenten zijn ze bereid een aankoop te doen of een dienst af te nemen. Zou je als organisatie uitsluitend inzetten op het gebruik van online marketing, dan duurt het enige tijd voordat dit aantal gehaald wordt. Met offline marketing naast online activiteiten versnel je het proces. 

Offline marketing vaak de goedkoopste oplossing

 Daar komt bij dat offline marketing veelal goedkoper is, wanneer het je doel is om in korte tijd een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Online marketing is voornamelijk gericht op een specifieke doelgroep, terwijl je middels offline marketing ook mensen daarbuiten bereikt. Denk aan de flyers die je uitdeelt, het spandoek of de banner die je ophangt in een wijk of langs de kant van het sportveld, enzovoorts. 

Maatwerk drukwerk bestellen steeds eenvoudiger 

Je hoeft geen vormgever in dienst te hebben om bijvoorbeeld brochures te drukken of spandoeken te ontwerpen. Verschillende online aanbieders van drukwerk bieden consumenten een uitgebreide ontwerptool aan. Met deze tool kun je zelf aan de slag gaan om tot een ontwerp te komen, passend bij de huisstijl van je organisatie. Weinig inspiratie of tijd om een dergelijke vormgeving te creëren? Bij een aantal aanbieders van drukwerk heb je de mogelijkheid om een van de honderden tot zelfs duizenden bestaande ontwerpen te gebruiken voor je eigen flyer, brochure of visitekaartje. Zo wordt het ontwikkelen van je eigen, maatwerk drukwerk steeds eenvoudiger voor bedrijven. 

Meer